sobota, 14 grudnia 2013

Co słychać w mojej kuchni? - pierniki

Hej, święta już coraz bliżej więc dziś podam wam przepis na pierniki  Te pierniki które zaraz zobaczycie są kupione bo niestety jeszcze nie mam zrobionych pierników przez siebie, ale się zamierzam To zaczynam. :)

PIERNIKI

Składniki:
 1/2 kostki do pieczenia
3 szklanki mąki
1 i 1/2  szklanki cukru pudru
3/4 szklanki miodu
1 jajo
1 łyżeczka proszku do pieczenia
cynamon według uznania
2 łyżeczki kakao
( miód, kakao nie są przymusem)

Przygotowanie:
1.Do miski włóż miękką kostkę do pieczenia i pozostałe składniki ciasta. Wszystko wymieszaj.
2. Ciasto przełóż na posypany mąką stół i zagniataj aż będzie gładkie.
3. Tak przygotowane ciasto zawiń w folię i odłóż na godzinę do lodówki.(Możesz je przygotować nawet   kilka dni wcześniej i trzymać w lodówce.)
4.Schłodzone ciasto wałkuj partiami na grubość 0,5cm i wycinaj foremkami pierniczki. Ułóż je na wysmarowanej margaryną, dużej płaskiej blaszce i piecz 8-10 minut w 180 stopniach.
5.Upieczone i przestudzone pierniczki ozdób lukrem
SMACZNEGO!!! :)

 Na razie ozdobiłam 2 pierniki żeby wam je pokazać. Nie wyszły mi tak jak chciałąm, ale dobrze się bawiłam.  Dziś to już wszystko mam nadzieję że przepis się wam przyda. Całuję~Alex

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz