piątek, 29 listopada 2013

Kalendarz adwentowy z pudełek po zapałkach

Cześć kochani!
Jest 23:41 mam nadzieję, że wyrobię się do północy aby dodać jeszcze dziś. Wybaczcie mi, że tak późno, ale leżałam i zbierałam się psychicznie. Udało mi się :)
Kalendarz adwentowy mam od dzieciństwa co roku. Po raz pierwszy robiłam go sama. Na pewno jest od serca. Możecie zrobić go z rodzeństwem, z dziećmi, dla siebie. A co włożyć do środka? Mogą być to zadania na każdy dzień, cukierki, czekoladki, wszystko co wpadnie nam do głowy!

Co nam będzie potrzebne?
  • 24 pudełka po zapałkach,
  • papier (zwykły biały oraz dekoracyjny),
  • tektura (arkusz A4 wystarczy),
  • perełki do zrobienia uchwytów do szufladek,
  • nożyczki,
  • klej.
Co może się przydać? ;
  • pocztówki o tematyce świątecznej (można wyciąć z nich różne motywy),
  • gotowe elementy o tematyce świątecznej - samoprzylepne,
  • brokat o różnych kolorach.
  • wstążki,
  • samoprzylepne dwustronnie klejące śnieżynki (można posypać je brokatem i dekoracja gotowa).
  • samoprzylepne cyferki, 

1. Opróżnij pudełka od zapałek.
2. Każde 6 pudełek ułóż w słupek i oklej dookoła paskiem papieru.
3. Ułóż pudełka tak, aby powstał kwadrat. Zmierz boki tego kwadratu, odrysuj go i wytnij w dwóch
egzemplarzach z kartonu.
4. Posmaruj jeden z kwadratów klejem i przyklej do niego słupki z pudełek. Drugi kwadrat przyklej na górze powstałego klocka.
5. Teraz możesz przystąpić do dekoracji (wyjmij szufladki, żeby przypadkowo je nie zniszczyć).
6. Zmierz wysokość i szerokość jednego z boków klocków (przestrzeń, która nie ma szufladek). Wytnij z kartonu 4 takie same prostokąty. Oklej je kolorowym papierem i udekoruj według uznania. Gotowe boczki przyklej do pudełka.
7. Teraz, jeśli masz ochotę, możesz udekorować przednie ścianki szufladek. Możesz je pomalować lub okleić serwetką lub cienkim papierem.
8. Przód szufladki możesz ozdobić. Następnie przyklej koraliki, które posłużą za rączki, za pomocą kleju, Ja użyłam gorącego.
9. . Przyklej do szufladek numery dni bądź napisz mazakiem, długopisem.
10. Włóż szuflady do pudełek.

GOTOWE!

 Mój kalendarz nie wygląda bardzo atrakcyjnie, ale cieszę się, że zrobiłam go sama :)



Chciałabym życzyć Wam miłego weekendu. Widzimy się już w grudniu!
See You ~ Mary :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz